fbpx

אלמנטור ו-WooCommerce – סיפור אהבה שיווקי

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

בוני אתרים מקבלים פתרון מצוין לבניית חנויות אינטרנטיות עוצמתיות שגם נראות מעולה – בעזרת השילוב בין אלמנטור ל-WooCommerce. הכנו עבורכם כמה טיפים בדרך להקמת אתר מסחר אפקטיבי

תופעה גוברת בעולם הוורדפרס היא שיתוף הפעולה וההתממשקות בין תוסף אחד לתוסף אחר. כאשר מדובר באלמנטור, ה-Website Builder המוביל בישראל ואחד מהגדולים בעולם, וב-WooCommerce, המערכת המובילה להקמה וניהול של אתרי מסחר אונליין – זה כבר לא פחות מסיפור אהבה שיווקי שמשרת גם את מנהלי האתרים, ולא פחות מכך גם את הגולשים.

ההתממשקות באה לידי ביטוי בוויזואליות משופרת של חנויות אינטרנטיות, בפונקציות רבות לניהול מוצרים וקטגוריות ובמספר רב של ערוצי תמיכה. האופציות הרבות והנוחות שמציע WooCommerce מעוררות עניין והערכה כבר כמה שנים, והשילוב עם אלמנטור מספק למנהלי אתרים חבילה עסקית שלמה.

חנות אינטרנטית שנראית מצוין

ראשית, נעסוק בפן הוויזואלי של בניית אתרים לצרכי מסחר. העיצוב מכריע את הרושם הראשוני שתיצור החנות האינטרנטית, ולכן יש לו השפעה עצומה על תהליך המכירה כולו. 

באמצעות מאגר מרשים של וידג'טים שמותאמים לשימוש עם WooCommerce, אלמנטור מאפשרת לעצב את הקטלוג האינטרנטי ואת עמודי המוצרים עצמם באופן מדויק. 

מכירות אונליין הוא שוק רווי וכמעט כל תחום בתוכו כבר עמוס במתחרים. אם אין לכם מוצר או שירות ייחודיים – אתם בבעיה. לכן, אתם חייבים לדעת איך לבלוט, ועיצוב הוא כלי עבודה חיוני לשם כך.

מה צריך בחנות

כעת נעבור בקצרה על המרכיבים העיקריים של אתרי מסחר. תהליך המכירה בחנות אינטרנטית מורכב מכמה פרמטרים:

  • רושם ראשוני מהמוצר הספציפי ומהאתר בכלל
    תנאי הרכישה: מחיר, תשלומים,
  • אמצעי תשלום כמו PayPal, משלוח, יבואן ועוד
  • מפרט טכני
  • הדגמות: תמונות, וידאו
  • ביקורות גולשים

הרושם הראשוני לא סתם נמצא בסעיף הראשון. זהו הפרמטר היחיד שנבחן אצל הגולשים כבר מרגע הכניסה לאתר, וכדי להמשיך את תהליך המכירה נצטרך קודם כל להרשים ויזואלית. 

לטובת המשך תהליך המכירה, ניתן להיעזר בפונקציות המתקדמות של אלמנטור לשדרוג ההנעה לפעולה, כמו יצירת טפסים אינטראקטיביים, פיצול השדות לכמה שלבים, ועוד אופציות מתקדמות להשארת פרטים והשלמת רכישה: צירוף קבצים, שליחת כתובת URL, בקשה לסיסמה ועוד.

פונקציונליות היא שם המשחק

עסקנו ביתרונות העיצוב, אך הערך המוסף של השילוב בין אלמנטור ל-WooCommerce ממש לא נגמר שם. שיתוף הפעולה הרחב בין המערכות מספק למנהלי אתרים פונקציונליות עד לפרטים הקטנים. כיום, הלקוחות פונים לחברות דיגיטל עם בקשות מאוד ספציפיות, ואם לא נדע לענות על הצרכים שלהם, מישהו אחר יעשה זאת במקומנו. 

באלמנטור קיים אזור שנקרא "טמפלטים", ותפקידו לספק למנהל האתרים אפשרויות עיצוב לתבניות שיחזרו על עצמן באזורים שונים באתר ולהגדרות גורפות. למשל, נוכל לעצב תבנית מוצר כך שכל המוצרים שלנו יתאפיינו במבנה זהה. נוכל גם להפריד בין קטגוריות מוצרים עם נראות שונה. תבנית שימושית נוספת היא "ארכיון מוצרים", בעזרתה נוכל לאפיין את הקטלוג: כמות מוצרים כוללת, מספר מוצרים בכל שורה, מרווחים, צבעים, פונטים, צורות ועוד פונקציות רבות.

"ראיתי באתר של מתחרה שקיימת אופציה להשלמת רכישה דרך ווטסאפ, אני חייב לאמץ את זה" – היא דוגמה לאמירה נפוצה מצד עסקים שפונים למנהלי אתרים. זהו מקרה קלאסי בו לקוח או לקוח פוטנציאלי של בית העסק עשוי לזהות פונקציונליות שקיימת אצל אחרים, ולכן בעל העסק מרגיש שאסור לו להישאר מאחור מבחינת חוויית המשתמש ושיפור תהליך המכירה. אלמנטים כאלה ואחרים מתאפשרים בזכות סיפור האהבה שנרקם בין אלמנטור ל-WooCommerce.

חשוב לציין שאף שהסנכרון בין המערכות פועל ברמה גבוהה, ישנן פונקציות שלא קיימות בהן עדיין. במקרים אלה אנו נעזרים בתוספים שישלימו את הצורך הממוקד. ישנן כמה הרחבות שניתן להתקין באתר וורדפרס, כדי להגדיל עוד יותר את מעטפת היכולות בחנות האינטרנטית.

תמיכה מבית ומחוץ

מי שבונה ומעצב חנויות אינטרנט תוך שימוש בשתי המערכות, נהנה מכמה ערוצי תמיכה, חלקם רשמיים ואחרים מתוך הקהילה. גם אלמנטור וגם WooCommerce מפעילים ערוצי יוטיוב עם סרטוני הדרכה, טיפים, עדכונים על פונקציות וגרסאות חדשות. בנוסף, ישנן קבוצות פייסבוק רשמיות עם הודעות למשתמשים, מענה על סוגיות כאלה ואחרות ובכלל, חיזוק האינטראקציה עם בוני האתרים ושיפור התמיכה במערכות.

במקביל, ישנם ערוצים פחות רשמיים, כמו קבוצות פייסבוק, וואטסאפ ולינקדאין, שהוקמו על ידי משתמשים מנוסים שמעוניינים לחלוק ידע, לעזור לאחרים ואולי גם ללמוד על הדרך. ישנם תוספים לא רשמיים שמשדרגים את היכולות הקיימות ולא תמיד מקורם באחת מהמערכות הבסיסיות.

בשנים האחרונות, מערכת מתחרה של וורדפרס שצוברת לא מעט פופולריות ונחשבת ככוח עולה בשם Shopify, מציעה לגולשים ולאנשי דיגיטל לבנות אתרים במערכת זולה ופשוטה לשימוש ואכן כך הדבר. מה שכן, הקשר ההדוק בין אלמנטור ל-WooCommerce משתיק די בקלות את אותם קולות ומספק לוורדפרס את שבירת השוויון היחסי עם מערכות אחרות, בדרך לשימוש בלמעלה מ-60% מהאתרים ברחבי העולם. ווקומרס כאן כדי להשאר ונראה כי למעלה מ-5 מיליון משתמשים לא טועים, לא עכשיו ולא בעתיד הנראה באופק.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך