fbpx

בניית אתר תדמית לעסקים – למה זה חשוב כל כך?

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מה אנחנו עושים כשיש לנו שאלה? אנחנו שואלים אנשים שיודעים. אנשים שנדמה לנו, שהם מבינים בדבר. בין אם הם מומחים, או פשוט כאלה שנדמה לנו שמבינים – אנחנו מחזיקים בדימוי מסוים, במחשבה שלנו – לגביהם. ואז, כאשר מגיע הרגע להתייעץ על הנושא, אנחנו כמו מריצים את הדימוי בראש, ושוקלים – האם הוא האדם עבורי? באופן דומה, טיפוח התדמית האישית שלנו, בעיני הציבור שאנחנו רוצים לשרת, יכולה לאפשר להם סמל מסוים, ערוץ תקשורת פנימי וטבעי בתוך עצמם – שהם יכולים לפנות אליו כאשר מגיעה העת להעלות שאלה חדשה.

באופן דומה, אם אנחנו רוצים לדעת כמה כוכבים יש בשמיים, אנחנו יכולים לחפש את השאלה בגוגל. למה? כי יש לנו דימוי, שגוגל מחזיק את התשובות. ובאופן דומה, אנחנו יכולים לגלות שהתוצאה הראשונה (או מהראשונות) לשאלה, היא לוויקיפדיה. מדוע וויקפדיה? כי וויקיפדיה יצרה תדמית, של אחת שיודעת.

לא בהכרח רק בעינינו, אלא בעיני גוגל עצמה. האם גוגל מקדמת את ויקיפדיה סתם כך? לא. (לא שנדמה לנו). הדרך בה גוגל עובדת, להבנתנו – היא דרך אלגוריתם (מתוך רבים אחרים), שמחשב כמה אנשים מצאו את התוכן הזה יעיל באופן ספציפי, וכמה אנשים מצאו את האתר הזה (באופן כללי), כבעל ערך. משמע, אם אנשים חושבים שוויקפדיה מציעה תוכן איכותי – הוא יקודם. אם הרבה אנשים מבקרים בוויקפדיה לאורך זמן, הערך של הדומיין, של האתר – בעיניי גוגל, עולה. על כן, וויקפדיה בנתה אתר תדמית, מבחינת גוגל, ומבחינת הגולש.

בניית אתר תדמית כדרך סמכות אישית בנושא

ואילו, כשאנחנו מדברים על בניית אתר תדמית, אנחנו למעשה מדברים על בניית סמכות. הסמכות שיש לוויקפדיה בעיני גוגל (עקב כך שרבים מעריכים אותה ומבקרים בה), והסמכות שיש לגוגל בעינינו (עקב כך שאנחנו מבקרים בו כל כך הרבה ומעריכים אותו). למעשה, סמכות באנגלית היא Authority, שיש בה את המילה Author – סופר. כלומר, מישהו שכותב את הספר של עצמו. יש ביטוי באנגלית שאומר כך: “He wrote the book on the subject", הוא כתב את הספר בנושא. כלומר, מישהו שיש לו סמכות על הנושא, כך שהוא כתב עליו ספר. הוא מבין עניין.

ואם מישהו מבין עניין, והוא יודע להראות את זה, למשוך קוראים ולתת ערך לחייהם – יש לו סמכות. ואם יש לו סמכות, הוא יקודם על ידי הגולשים (שיבואו לקרוא אותו מרצונם), והוא יקודם על ידי גוגל ושאר מנועי החיפוש (שרואים שאנשים מעריכים את התכנים) – וכעת, יש לנו אתר תדמית.

כלומר, תדמית וסמכות הם מושגים מקבילים – כי אנחנו מדמים שמישהו יודע על מה הוא מדבר, על כן – הוא כמו הסמכות בנושא. לפחות בתפישה שלנו. ואם אנחנו רוצים להיות הסמכות בנושא, עלינו להיות הסמכות בנושא – ואז לתת לאנשים את הידע הזה, באופן הפשוט, העניו והישיר ביותר – כדי שיהיה להם אותו, שיהיה להם קל לקבל אותו, והם יילמדו בקלות. אם זה פשוט ועניו – אז זה בגובה העיניים. וזה אומר, שיהיה להם קל ללמוד ולתפוש אותו – וזוהי ברכה. ואם הם לומדים דברים חדשים – הם יודעים שהיינו אחראיים לזה, והם מדמים לנו סמכות בנושא, לפחות עד שהם נהיים סמכות בפני עצמם – וזו הדרך (או אחת מהן) ליצור ולבנות אתרי תדמית.

הם אמנם מרוכזים על דמות מסוימת (אולי יועץ, אולי נותן שירות), והם יכולים להיראות נרקיסיסטיים (עם רשימת הישגים והבטחות), אך בסופו של דבר – אם הם מאפשרים סמכות, ונותנים ערך אמיתי למי שרוצה לקבל אותו – הם יכולים להיות יעילים בתחומם, לתת לעולם ולמשוך מבקרים שאולי ירצו להמשיך את המסע עם "בעל התדמית".

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך