fbpx

בניית עמוד נחיתה – כללי מפתח

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

בעבר, אנשים היו מוכרים מוצרים כדרך האתרים האישיים שלהם. לפעמים זה היה מצליח, לפעמים לא – לא שונה כל כך מהיום. אולי בעבר, היו אנשים שגם עקבו אילו מהמוצרים נמכרים, אילו לא, ולמה. יום אחד, הפציע מר אייבן פייגן עם רעיון (שמיוחס לו, על כל פנים): "מה אם במקום למכור משהו באתר הראשי שלנו, נמכור אותו בדף מיוחד, שמוקדש לאותו מוצר…?".

זו הייתה שאלה מצוינת, שפתחה את הגל עבור בניית עמודי הנחיתה. למעשה, הבעיה בעמודים הישנים, הייתה שהיו כל כך הרבה קישורים, כתבות, תמונות, אפשרויות "לברוח" מהדף – שגולשים שלא היו מחויבים לקנייה, פשוט החליטו לדפדף עליה. כך לדוגמה, אם אכתוב כתבה ארוכה שבה אסביר למה המוצר הוא כמה מתאים ורלוונטי לחייו של הקונה הפוטנציאלי, ובו בזמן אתן לו אפשרות לעיין במוצרים אחרים, או לקרוא כתבות אחרות באתר, הרי שבמקום להוביל אותו להחלטה שתאפשר לו לקחת פעולה על בסיס המידע שהוא קיבל, אני נותן לו אפשרויות אחרות.

להציע את הדבר הנכון – ולעמוד מאחוריו

אנחנו יכולים לראות את זה מעולם ההיפנוזה. במסורות לימוד מסוימות של תחום ידע זה, באם יש לנו מטופל תחת טראנס, ואנחנו רוצים לשפר את מצבו, אנחנו יכולים להציע לו, סוגסטיה (הצעה תת מודעת, כביכול), שהוא יכול להשתפר, או לא להשתפר. ומתוך הבחירה האישית שלו, הוא יכול לבחור (היפנוזה זה תמיד אקט של בחירה, לא כפייה, המטופל תמיד בשליטה, גם בטראנס). עכשיו, אם אנחנו רוצים לעזור לו להשתפר, אבל אנחנו מציעים לו אפשרות לא להשתפר… הבעיה מתחילה להתבהר? זו לא בדיוק בעיה, כמו כשל בתקשורת.

אם אני מנהל שיחה עם אנשים, ומסביר לו למה כדאי לו להצביע למפלגה פוליטית כזו או אחרת, ואני רואה שהוא איתי, שעיניו נוצצות, שהוא רואה שזה ממלא אותו בהשראה – ואז, כדי "לסגור את העסקה", אני מציע לו לקרוא כתבה בנושא, במקום ללכת להצביע לאותה מפלגה – הרי שייתכן שהצעתי לו צעד פעולה שממש לא היה רלוונטי לצורה בה דיברתי איתו עד עכשיו, לדבר הזה שניסיתי לחשוף אותו אליו. אם עזרתי למישהו להגיע למסקנה שמשהו מסוים הוא טוב ומיטיב עבורו, הרי שהשירות שאני יכול להציע – הוא גם לממש את ההחלטה, ולעשות דבר מה בעולם החומר, שיעגן את ההחלטה שלו במציאות.

 

לדבר עם הקורא, להראות לו דרך חדשה

וזה מה שדפי נחיתה עושים. יש בהם טקסט רב, ואולי גם אורך – שמטרתו לדבר עם הקורא. הטקסט מדבר על הפחדים של הקורא, על הרצון שלו להגשים את עצמו בעולם, ומציע דרכי חשיבה חדשות עבור כך. דרכי החשיבה מאפשרות לקרוא לראות את העולם בצורה חדשה, כך שהוא בשל להשתמש בכלים חדשים כדי לעבוד עם המקום בו הוא מונח. וברגע האחרון (או בכל רגע במהלך הקופי השיווקי), אני מציע לו אפשרות לנסות ולרכוש את הכלי שיש לי עבורו, בין אם מוצר או שירות, כדי לעזור עם מצבו. עקב כך שהוא בשל לנסות, ולדעתי זה באמת יכול לעזור, והשקעתי את כל הזמן והאנרגיה כדי להראות את זה – הרי שזה רק אופטימלי להציע מה שאני באמת חושב שיכול לעזור (אך ורק אם אני חושב שזה יכול לעזור, באמת), לכתוב את תג המחיר ולהפגיש את הקורא, הקונה הפוטנציאלי עם ההחלטה. ועקב כך שאין הסחות דעת, אין קריאות אחרות לפעולה שמתנגשות עם ההחלטה: כמו לבקר בכתבות/אתרים/מוצרים אחרים, הוא ממש יכול להיות בשקט עם הדבר, ולבדוק עם עצמו אם זה נכון לו.

כמובן, יש אנשים שמנסים להפעיל לחץ, וטקטיקות שיווקיות, כדי "לגרום" לגולש לקנות, כך שאין לו ברירה אלא לקנות כי הוא כביכול "לכוד" בדף הנחיתה, אבל אנחנו מייעצים להשתמש בדף הנחיתה כשיטה להראות פואנטה מסוימת, נקודת ציון תוצאתית – דבר מה שבאמת יכול לעזור לקורא, ופשוט להציג לו את זה בישירות, בלי לסטות "לפתרונות אחרים". כאשר כל השאר, זה ציפוי העוגה – בעוד זה הוא העוגה עצמה.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך