fbpx

איך בונים אתר לעסק קטן?

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

בין אם יש לך עסק קטן, או לאו – כאשר אתה רוצה לתקשר עם הקהל שלך, להסביר מה הערך של שירותייך, להעצים את הנוכחות האינטרנטית שלך כך שהמסר שלך יהיה יותר ברור ונגיש לעולם ולעזור ללקוחות שלך לזהות מה אתה מוכר, בניית אתרים לעסקים קטנים – יכולה להיות אבן דרך במסע שלך. לא לכולם זה רלוונטי, לא כולם צריכים זאת כדי לקבל את שכתבתנו בפסקה, אבל זו אפשרות שיכולה לכסות את הבסיסים, במידה מסוימת.

אם וכאשר יש לך כבר עסק מבוסס – כלומר, ברור לך מי הוא קהל היעד שלך, הלקוח האידיאלי ונישת השוק שלך, הזהות העסקית שלך כבר מעוצבת ומוגדרת, וההיבט העיצובי והמותגי כבר מוגדר – הרי שכל שנשאר כדי להקים אתר, זהו החלק הטכני.

איך בונים אתר לעסק קטן?

החלק הטכני של בניית אתרים לעסקים קטנים מורכב מכמה וכמה חלקים:

  1. ראשית כל, מתבקש לבחור שם דומיין, ולרכוש אותו באחד מהאתרים שמאפשרים זאת. שם הדומיין יכול להיות שם העסק, או נקודת-זהב מסוימת בעסק. כמו לדוגמה, במקום לקרוא לאתר בשם של הסופר, אפשר לקרוא לאתר בשם של אחד הספרים שלו. במקום לקרוא לאתר בשם של חנות הבגדים, אפשר לקרוא לאתר בשם של המוצר הנמכר ביותר שלה, וכיוצא בזה. ההחלטה היא כמובן אינדיבידואלית. אם שם הדומיין אינו פנוי, ניתן להוסיף לו מילים רלוונטיות מתאימות כמו Get, Win, Plus, The, Official, Brand וכו'. מה שמתאים. כך שחנות הנעליים קרוקס, באם הייתה רוצה להקים כעת אתר והדומיין כבר היה תפוס, יכולה לקרוא לעצמה כך com או GetCrocsNow.com וכיוצא בזה.

  2. שנית כל, יש לבחור את השרת המאחסן. שכן כדי ליצור נכס דיגיטלי, מתבקש להניח אותו במרחב מסוים. אפשר לחשוב על זה כשטח פיזי, אלא שהוא נמצא באינטרנט, מאוחסן על גבי נתונים ושלל קיבולות טכנולוגיות של מכשירים פיזיים ממשיים שנקראים 'שרתים', גם כן. כך שאם רוצים לבנות אתר, יש עניין לבחור שרת מאחסן, שיאפשר זאת. יש המוני סוגים של שרתים מאחסנים, והם מציעים קיבולות טכנולוגיות שונות, גדלי אחסון שונים – וכמובן סוגי תמחור שונים. כמו גם, סוגי תמיכה שונים. נמליץ לבדוק כהוגן מה כל שרת מאחסן מציע, אם כי זו החלטה שניתן לשנות בכל עת – ולהעביר את האתר, לו רוצים בכך.

  3. לבסוף, במסגרת בניית אתרים לעסקים קטנים – יש עניין גם לבנות אותו. הדבר יכול להתאפשר בפלטפורמות שמאפשרות בנייה של WYSIWYG – כלומר: מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל, כאשר פשוט גוררים צורות על גבי המסך וזה האתר שנוצר – בלי צורך לקדד (אלא אם כן ממש רוצים). כמו WIX ואחרים. אפשר להתקין מערכת וורדפרס (בחינם), וייתכן שהשרת המאחסן מציע התקנה אוטומטית שלה (וגם אם לא, תוך חיפוש קליל באינטרנט אפשר למצוא מדריכים הולמים לכך, שניתן לעבור אותם בקלות יחסית, באם יש הבנה טכנולוגית מספקת). מערכת וורדפרס מספקת אתר בקלות יחסית, בפשטות, וניתנת להתאמה אישית עד מאוד. ואפשר כמובן להיעזר גם בבעלי מקצוע – שיעזרו עם קידודים, התקנות, עיצובים, תכנים, טקסטים, ענייני מכירות, שיווק וכיוצא בזה.

כך שבסופו של דבר, בנינו אתר לעסק קטן – שיכול לשרת אותו ברחבי האינטרנט. יש המון צורות לעשות את זה, כאשר תיארנו מתאר כללי, שיכול לתמוך בהבנה של מה מתבקש.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך