fbpx

בניית אתרים לעסקים – כרטיס הביקור שלך בגוגל

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מדוע שאתר יצטרך עסק? ובכן, זו לא שנת 1994 יותר. גם לא 2005. גם לא 2012. גם לא 2020. אחד מהמנטורים הגדולים לשיווק שאנחנו מכירים: סת' גודין, עמד על במה בשלהי שנות ה-90 ואמר: "זה הולך להיות גדול" (ניסוח שלנו), בעודו מדבר על עולם השיווק באינטרנט, והאינטרנט בכלל. עסקי העולם לא האמינו לא, ואף לעגו להנחה הזו. הם לא רצו להיפתח לאפשרות, שבהמשך נכסים יוכלו להיות גם ווירטואליים.

והאמת, שזו הבנה שרק ממשיכה להעמיק ולהתרחב. לא כל העסקים נמצאים כיום באינטרנט. לא לכולם יש נכסים דיגיטליים. רשימת תפוצה, דפי נחיתה, קטלוג מכירות, וכיוצא בזה. לא לכולם יש קופי מוכר (copywriting) באתר שלהם, לא לכולם יש מערך שיווקי יעיל שמאפשר להם לקבל לידים חדשים. לא לכולם יש אתר שמראה את פני העסק והתדמית האישית שלהם. וזה בסדר.

יש עסקים שלא צריכים אתר. טיילור וולץ' וכריס אוואנס מ-traffic and Funnels  מלמדים את התלמידים שלהם להתחיל בלי אתר, שהאתר יגיע אחר כך, אם זה יתבקש. וגם זו גישה. אז למה בכלל להרכיב ולבנות אתר לעסקים? מה זה נותן, מה זה מאפשר?

כרטיס הביקור

דעה אחת, היא שבניית אתרים לעסקים, מאפשרת לאתר את הנוכחות הווירטואלית שלנו. אם לדוגמה, אנחנו רוצים לקנות נעליים בראשון לציון – עקב כך שחנות מסוימת שמוכרת נעליים בראשון לציון אכן תחזיק אתר שמראה את הסחורה שלה, או לפחות את הכתובת שלה – יהפוך אותה לנראית. ומה אם יש לנו נותני שירות בתחום הכתיבה השיווקית, ואנחנו רוצים לבדוק איך הם מציגים את עצמם ברשת, או מה הסיפור האישי שלהם – כך שאנחנו מחפשים אותם בגוגל, ומוצאים אתר שמספר לנו כל שרצינו לשמוע?

בניית אתר לעסק, לא אמור לשמש כמערכת שיווקית, כמערכת להבאת לידים וכיוצא בזה, אלא – לדעתנו, ככרטיס ביקור. כרטיסי ביקור לא מביאים לקוחות, הם רק מאפשרים דרך מסוימת לשמור על קשר. אולי לספר קצת יותר מי האדם שעומד מולך, במה הוא מתעסק. אך בסופו של דבר, אנחנו לא סוגרים עסקאות בגלל שהם קיימים. הם רק תזכורת לכך שיש מישהו שיכול למכור לנו משהו שיכול לעזור, לתת מענה על צורך קיים.

כך, שזה לא משנה אם לכל האנשים בנישה מסוימת יש אתר – כי האתר אינו תחרותי, אינו מוביל למכירות. הוא שם, כדי להראות נוכחות, כדי להראות "מה הקטע" שלי ושלך. מה אנחנו מסמלים, מה החזון ומה המסר – ומה אנחנו רוצים לתת לעולם, מה אנחנו עושים. אם הוא קיים, הוא יכול להיות אבן דרך, במסע הלקוח – לפני שהוא סוגר עסקה. אם הוא לא קיים, אז הלקוח יצטרך למצוא דרכים אחרות כדי לסגור איתנו עסקה. אולי דרך הרשתות החברתיות, אולי דרך הפניות, וכיוצא בזה. האתר – הוא ערוץ, הוא דרך עבורנו להפגין נוכחות. ואם זה מה שאנחנו מחפשים – אזי שבניית אתרים לעסקים, יכול להיות פלטפורמה רלוונטית, לאפשר ללקוח שלנו לדעת קצת יותר מי אנחנו – במטרה להראות כנות, צלילות וישירות לגבי מה אנחנו מביאים לעולם, ואיך נוכל לעזור.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך